Reader met artikels en powerpoints bij de lessen:
• Appiah, K.A., 1996, Public Education in a Multicultural Society. Cambridge: Cambridge Uiversity Press.
• Bamford, A. (2007). Kwaliteit en Consistentie. Kunst- en cultuureducatie in Vlaanderen. Onderzoeksrapport op vraag van Minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke. Brussel: Agentschap voor Onderwijscommunicatie.
• Biesta, G., 2015, Het prachtige risico van het onderwijs, Culemborg: Uitgeverij Phronese
• Curren, R. (ed.), 2007, Philosophy of Education. An Antology. Malden/Oxford/Carlton: Blackwell Publishing.
• De Baets, T. & Nijs, L. (red.), 2013, Muziekpedagogiek in beweging. Onderzoek als motor voor onderwijsinnovatie, Heverlee:Euprint Editions.
• Dekeyzer, B. (red.), 2010, Education through Art. Kunst- en cultuureducatie als motor van leren. Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
• De Vree, T. (2007), Leren musiceren. De didactiek van de instrumentele & vocale muziekles. Budel:Damon.
• Elias, W. & Van Wing, T., 2002, Vizier op agogiek. Brussel: VUBPress.
• Elkhuizen, S., Gielen, P. (et.al.), 2014, De Waarde van Cultuur. Een onderzoek naar het meetbare en het onmeetbare. Brussel: Socius.
• Freire, P., 1970, Pedagogy of the Oppressed, New York: The Seabury Press.
• Gielen, P. & De Bruyne, P., 2012, Teaching Art in the Neoliberal Realm. Amsterdam: Valiz.
• Harland, J. & Hetland, L., 2008, Gewenste en bereikte leereffecten van
kunsteducatie. Onderzoeksrapport Utrecht:Cultuurnetwerk Nederland.
• Van Heusden, B., van der Hoeven M., Sluijstermans, L. (et.al.), 2014, Cultuur in de Spiegel in de praktijk. Een leerplankader voor cultuuronderwijs. Onderzoeksrapport SLO (nationaal centrum voor leerplanontwikkeling) Enschede/Universiteit Groningen.
• van Haaster, K.J.M. (2000), Het samenspeelconcept. Muziekactiviteiten ontwikkelen voor de sociaal-agogische beroepspraktijk. Bussum: Coutinho