Hogeschool Gent
Geraard de Duivelstraat 5 - 9000 Gent
Tel: 09 243 33 33 - E-mail: info@hogent.be
Website: www.hogent.be
Native apps II: mobile apps voor Windows31358/4165/1819/1/42
Studiegids

Native apps II: mobile apps voor Windows

31358/4165/1819/1/42
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de toegepaste informatica, trajectschijf 3
    Keuzeoptie:
    • 3TI-Keuzepakket Specialisatie: Mobile apps
In andere opleidingen:
  • Bachelor in de toegepaste informatica als Native apps II: mobile apps for Windows (English taught)
  • Bachelor in de toegepaste informatica als Native apps II: mobile apps voor Windows
  • Bachelor in de toegepaste informatica als Native apps II: mobile apps voor Windows
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 4 studiepunten
Gewicht: 4,00
Totale studietijd: 100,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Semester 1)

Onderwijsorganisatie (studietijd)

Onderwijs-, leer- en evaluatieactiviteiten
Begeleid zelfstandig/extern werk12,00 uren
Hoorcollege
Werkcollege36,00 uren
Zelfstudie52,00 uren
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Van Herreweghe Joeri
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1

Doelstellingen

Kan een grafische user interface ontwikkelen volgens de richtlijnen gedefinieerd door de stijlgids van Windows en toelichten
Kan de meest courante APIs van het Universal Windows Platform (UWP) in C# gebruiken om een kwaliteitsvolle app te ontwikkelen en het gebruik ervan verantwoorden.
Kan de meest courante technieken en patronen binnen het Universal Windows Platform gebruiken en het gebruik ervan verantwoorden.
Kan een REST service ontwikkelen en laten interageren met de zelfontwikkelde app
Kan een kwaliteitsvolle app ontwikkelen binnen het Universal Windows Platform

Inhoud

Grafische user interfaces in XAML voor alle Windows devices (phone, tablet, laptop, desktop, IoT, HoloLens, ...)
Universal Windows Platform: een introductie
Data binding
Windows 10 Experience
Extension SDKs
Next Generation User Interfaces
Model ViewModel View
Webservices

Volgtijdelijkheid (VT)

geslaagd of gedelibereerd voor OO Programmeren III EN geslaagd of gedelibereerd voor OO Ontwerpen II.

Begincompetenties

In de facultaire onderwijs- en examenregeling (FOER) vind je de afspraken inzake volgtijdelijkheid die voor dit opleidingsonderdeel van toepassing zijn.

Eindcompetenties

De student kan kwaliteitsvolle IT-oplossingen efficiƫnt en autonoom ontwerpen, bouwen, documenteren en testen, rekening houdend met nieuwe ontwikkelingen en toepassingsdomeinen

Onderwijsvorm

  • Onderwijsleergesprek
  • Oefensessie
  • Opdracht

Begeleiding

Individuele leerproblemen kunnen altijd aan de titularis worden gemeld en worden geremedieerd.

Evaluatie

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Niet-periode gebondenAndere100,00Mondelinge toelichting van het eindproduct (zie evaluatiekaart op Chamilo)
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Periode gebondenAndere100,00Mondelinge toelichting van het eindproduct (zie evaluatiekaart op Chamilo)

Andere studiematerialen

Software: De benodigde software is beschikbaar via Microsoft Imagine Premium (Visual Studio, Windows Universal SDK).

Via Chamilo: Slides en oefeningen beschikbaar via de elektronische leeromgeving.; indien gewenst printen de studenten zelf de documenten

Overige: Voor dit opleidingsonderdeel gebruiken de studenten hun laptop

Studiekosten

Abonnement Microsoft Imagine Premium voor Windows 10 Education x64

Trefwoorden

Mobile, Native, Apps, Windows Phone, Windows
IWETO-code: P175 – Informatica