Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in de toegepaste informatica, trajectschijf 3
In andere opleidingen:
-
Bachelor in de toegepaste informatica als e-marketing
-
Bachelor in de toegepaste informatica als e-marketing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Gewicht:
3,00
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Semester 1)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: De Bruyn Wim
Andere docenten: De Bruyn Jo
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Doelstellingen
Kan de basisbegrippen van marketing en e-marketing toelichten
Kan de opbouw en structuur van e-marketing acties toelichten
Kan de onderlinge relaties tussen de verschillende kanalen en mogelijkheden toelichten en illustreren
Kan werken met Google analytics, Google AdWords, Google You Tube marketing,
Kan een e-mail marketing campagne opstellen
Kan optimaal gebruik maken van sociale media voor e-marketing, ook deze buiten Google
Kan een mobiele marketing campagne opstellen
Kan de principes van online adverteren toelichten en illustreren
Kan betere resultaten verkrijgen door SEO en SEA
Kan op een creatieve manier met digitale marketing omspringen.
Kan voor een organisatie een digitale marketing campagne opzetten, opvolgen, controleren en bijsturen door middel van Google Analytics en de juiste keuze van Adwords en andere media.
Inhoud
Kottler introductie marketing (7P).
Google Digital Marketing Academy (DMA)
Een digitaal marketingplan in 100 Dagen (Bert Van Wassenhove)
Digitale en gemengde marketingkanalen, cross marketing
Mogelijkheden van e-mail marketing, juiste dosering, juiste links
Koppeling Facebook, Pinterest, Linkedin, Associaties, Twitter, met e-marketing
Projcect marketingplan voor klant geprospecteerd door student
Google Digital Marketing Academy. Google Analytics + eigen analytics dashboard
Hoe de site optimaliseren voor de zoekmachines en hoe gepast advertenties toevoeren
Creativiteit, voorbeelden van excellente e-marketing campagnes, sprekers
Volgtijdelijkheid (VT)
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Begincompetenties
In de facultaire onderwijs- en examenregeling (FOER) vind je de afspraken inzake volgtijdelijkheid die voor dit opleidingsonderdeel van toepassing zijn.
Eindcompetenties
De student kan complexe IT-behoeften en vragen kritisch analyseren, gestructureerd weergeven en adequaat adviseren op maat van de organisatie |
Onderwijsvorm
Online leren
Lezing/getuigenis/gastspreker
Extra informatie: Google materiaal en DMA , presentaties , workshops en lezingen
Opdracht
Begeleiding
Individuele leerproblemen kunnen altijd aan de titularis gemeld worden en worden geremedieerd
Evaluatie
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Niet-periode gebonden | Andere | 50,00 | Google DMA certificaten |
Periode gebonden | Andere | 50,00 | Eindpresentatie project |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Periode gebonden | Andere | 50,00 | Eindpresentatie project |
Periode gebonden | Andere | 50,00 | Google DMA certificaten |
Trefwoorden
marketing, e-marketing, digital marketing