Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in de modetechnologie, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Gewicht:
3,00
Totale studietijd: 84,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Semester 1)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Bonne Crescentia
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Doelstellingen
Marketing maakt een essentieel deel uit van elk bedrijfsbeleid. Dit opleidingsonderdeel beoogt de studenten vertrouwd te maken met enkele belangrijke marketingbegrippen -en strategieën. Hierbij wordt eveneens aandacht besteed aan de verschillende marketing-mix instrumenten. De studenten wordt een klantgerichte denkwijze aangeleerd, waarin de kwaliteit van de aangeboden producten belangrijk is.
Inhoud
De leerinhoud wordt lineair behandeld.
Deel 1: Inleiding tot de marketing
Deel 2: Strategische marketing
Deel 3: Het marketingproces
Deel 4: Product
Deel 5: Marketingcommunicatie
Deel 6: Prijs
Deel 7: Distributiebeleid
Volgtijdelijkheid (VT)
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Begincompetenties
Geen (beroeps)specifieke begincompetenties vereist.
Eindcompetenties
AC 02.1: De student verwerkt kritisch informatie binnen zijn beroepssector en hij verwerft zo nieuwe beroepskennis.
Indicator 2.1.1: De student evalueert en combineert kritisch de kennis en de inzichten uit zijn beroepssector. (niveau 3)
BC 02.3: De student is vertrouwd met het marketingproces resp. kostprijsanalyse en past deze toe in praktijksituaties.
Indicator 2.3.1: De student past zijn kennis betreffende marketingbegrippen toe in praktijksituaties o.a. het meebepalen van een markt- en verkoopstrategie. (niveau 2)
Onderwijsorganisatie (omschrijving)
Hoorcolleges ondersteunend door praktische voorbeelden. Elektronisch leerplatform.
Begeleiding
Persoonlijk contact. Steeds mogelijkheid tot persoonlijke afspraak met docent of via e-mail. Elektronische leeromgeving via Chamilo.
Evaluatie
Periodegebonden evaluatie
Schriftelijk examen: Open en gesloten vragen, waarbij zowel theorie als praktische toepassingen worden geëvalueerd en eventueel multiple choice.
Mogelijkheid tot tweede examenkans.
Boeken en syllabi
2. Syllabi
Syllabus MarketingVerplicht - Auteur: Bonne Cressy
- Editie: 2018-2019
Studiekosten
ongeveer €5.
Consulteer de facultaire aanvullingen op het onderwijs- en examenreglement voor de regeling van deze en overige bijzondere studiekosten
Trefwoorden
IWETO-code: S190 Bedrijfsbeleid, S191 Marktstudie.