Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
In andere opleidingen:
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Beroepsgericht Engels II
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Gewicht:
3,00
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Semester 1)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Moenssens Sabine
Andere docenten: Debal Berdien, Martin Lien
Taalvak: Ja, Engels
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Doelstellingen
De studenten breiden de competenties uit die ze in het eerste jaar hebben verworven (ERK – B1). Dat betekent dat ze mondeling en schriftelijk leren communiceren in situaties eigen aan het beroepenveld van de marketeer.
Inhoud
- Recente vakliteratuur
- Mondelinge presentaties
- Grammatica
Begincompetenties
In de facultaire onderwijs- en examenregeling (FOER) vind je de afspraken inzake volgtijdelijkheid die voor dit opleidingsonderdeel van toepassing zijn
Eindcompetenties (tekst)
1. Vlotte beheersing van het Engels in marketinggerichte situaties (ERK – B1+) [BM2].
Indicatoren:
- gebruikt de juiste grammaticale structuren (T);
- kan vakliteratuur begrijpen, parafraseren, samenvatten, uitleggen en toepassen op de marketingomgeving waarin hij functioneert (W/IZ/T/A/S);
- kent en kan marketingterminologie toepassen om op een adequate manier te functioneren in een marketingomgeving (W/IZ/T).
2. Mondelinge presentaties over marketing basics in het Engels geven (ERK – B1) [BM2].
Indicatoren:
- kan vakgerichte informatie vergaren en interpreteren (A/S);
- kan gegevens mondeling correct overbrengen op een gestructureerde manier, ondersteund door aangepaste non-verbale communicatie (T);
- brengt de boodschap in een voor een “native speaker” begrijpelijke taal (T);
- kan vakjargon aan een niet-specialist vlot en correct uitleggen in zijn presentatie (T).
Onderwijsorganisatie (omschrijving)
- Onderwijsleergesprek
- Begeleide zelfstandig leren
Begeleiding
De voortgang wordt opgevolgd en studenten kunnen worden geremedieerd indien nodig via begeleiding door lector.
Evaluatie (tekst)
-
Eerste examenkans
-
Tweede examenkans :
Boeken en syllabi
1. Verplicht aan te kopen boeken
Cambridge English for MarketingVerplicht - Auteur: Nick Robinson
- Editie: 2016
- ISBN-nr: 978-05-211-2460-7
Andere studiematerialen
Kopieën tegen prijs bepaald door HoGent - Eventuele kopies: aantal pagina's * prijs bepaald door de HoGent
Via Chamilo - indien gewenst printen de studenten zelf de documenten
Kosten verbonden aan opdrachten (bv. rapporten, verplaatsingen,…) - Eventuele kosten zijn ten laste van de student.
Studiekosten
Cambridge English for Marketing - Bepaald door de uitgever
Kopieën tegen prijs bepaald door HoGent - Eventuele kopies: aantal pagina's * prijs bepaald door de HoGent
Via Chamilo - indien gewenst printen de studenten zelf de documenten
Kosten verbonden aan opdrachten (bv. rapporten, verplaatsingen,…) - Eventuele kosten zijn ten laste van de student.
Trefwoorden
IWETO-code: H570 Engelse taal- en letterkunde.