Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 3
In andere opleidingen:
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Marketingproject
Dit is een samengesteld opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
10 studiepunten
Gewicht:
10,00
Totale studietijd: 250,00 uren
Dit samengesteld opleidingsonderdeel bestaat uit volgende delen:
- Partim Strategische analyse en implementatie van een marketingplan (9 studiepunten - gewicht: 9,00)
- Partim Frans (1 studiepunt - gewicht: 1,00)
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: vroegste grensdata van de gevolgde delen van dit opleidingsonderdeel.
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Het resultaat wordt berekend op basis van de quoteringen op delen van dit opleidingsonderdeel, dit afgerond tot op een geheel getal.
Deel van opleidingsonderdeel | Quotering? | Tweede examenkans mogelijk? | Wanneer te herkansen? |
Partim Strategische analyse en implementatie van een marketingplan | op 20 (tot op een geheel getal) | Ja | Enkel indien niet geslaagd |
Partim Frans | op 20 (tot op een geheel getal) | Ja | Enkel indien niet geslaagd |
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: De Geeter Anne
Andere docenten: Bouckaert Ann-Sophie, Buekens Willem, Coppens Alexandra, De Bruyn Jo, Declerck Lieslot, Goessens Luc, Lavaerts Peter, Marechal Jean-Michel, Meert Katrien, Standaert Willem, Van Baelen Freek
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Frans, Nederlands
Kalender: Academiejaar
Doelstellingen
Marketingproject
Bij dit opleidingsonderdeel is het de bedoeling om de nadruk te leggen op de uitwerking van een onderzoeksplan, een strategisch marketingplan en de implementatie van een marketinganalyse. Met andere woorden, het is een integrale marketingoefening, waarbij de verschillende componenten aangeboden tijdens het bachelor marketingprogramma aan bod komen. Het betreft een groepswerk dat partimoverschrijdend wordt begeleid en beoordeeld. De presentatie van het marketingplan gebeurt in het Frans.
De studenten leren de vakterminologie te gebruiken.
Delen van het opleidingsonderdeel:
Inhoud
Delen van het opleidingsonderdeel:
Begincompetenties
Marketingproject
In de facultaire onderwijs- en examenregeling (FOER) vind je de afspraken inzake volgtijdelijkheid die voor dit opleidingsonderdeel van toepassing zijn
Delen van het opleidingsonderdeel:
Eindcompetenties (tekst)
Marketingproject
Delen van het opleidingsonderdeel:
Onderwijsorganisatie (omschrijving)
Marketingproject
Project met groepswerk
"Doe"-gericht werken: het in groep ontwikkelen van een marketingplan. Voor deze opdracht krijg je een briefing van een organisatie/opdrachtgever. Er worden per organisatie/opdrachtgever een aantal teams gevormd, die als concurrenten naast elkaar zullen werken. De studenten werken hun ideeën uit in een rapport en stellen het marketingplan voor en verdedigen het tegenover een jury, bestaande uit opdrachtgever en lectoren.
Franstalige presentatie
Zelfstudie: het marketinglexicon wordt aangeboden in cursustekst en op Chamilo.
Delen van het opleidingsonderdeel:
Begeleiding
Marketingproject
De groepen worden van nabij opgevolgd door het betrokken team van lectoren en op vooraf afgesproken tijdstippen door de begeleidende lector op gesprek verwacht om de reeds verkregen informatie en de verdere planning en uitwerking te bespreken en te beoordelen.
Delen van het opleidingsonderdeel:
Evaluatie (lijst)
Delen van het opleidingsonderdeel:
Evaluatie (tekst)
Marketingproject
Eindbeoordeling:
- Partim Strategische analyse en implementatie van een marketingplan: 80% van de eindbeoordeling
- Partim Frans: 10 % van de eindbeoordeling
- Partim Marketinglexicon: 10 % van de eindbeoordeling
Delen van het opleidingsonderdeel:
Andere studiematerialen
Delen van het opleidingsonderdeel:
Studiekosten
Marketingproject
- Syllabus marketingproject en –lexicon.
- Kosten verbonden aan het uitvoeren van het marketingproject.
- Eventueel kosten gebruik van online software
Delen van het opleidingsonderdeel:
Trefwoorden
Marketingproject
marketingplan
IWETO-code: s191- marktstudie
Delen van het opleidingsonderdeel: