Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 3
In andere opleidingen:
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Beroepsgericht Frans IV
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Gewicht:
3,00
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Semester 1)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Marechal Jean-Michel
Taalvak: Ja, Frans
Onderwijstalen: Frans
Kalender: Semester 1
Doelstellingen
Aan de hand van authentieke teksten & artikels i.v.m. het beroepenveld marketing, breiden de studenten hun marketinggerichte woordenschat uit en leren die in concrete situaties toepassen. Zij kunnen gevorderde communicatieve competenties in beroepsgerichte situaties aanwenden. Zij zijn in staat om in het Frans te communiceren in situaties en functies die van een beginnende beroepsbeoefenaar kunnen worden verwacht.
Inhoud
- Marketinggerichte teksten en praktische oefeningen
- Optiegerichte situationele oefeningen: simulaties
- Herhaling van specifieke grammaticale moeilijkheden voor een non-native speaker
Begincompetenties
In de facultaire onderwijs- en examenregeling (FOER) vind je de afspraken inzake volgtijdelijkheid die voor dit opleidingsonderdeel van toepassing zijn
Eindcompetenties (tekst)
1. Uitgebreide Franse taalkennis (ERK B2+) [BM2].
Indicatoren:
- diepgaande beheersing van de Franse grammatica en de algemene woordenschat;
- kent de terminologie m.b.t. zijn vakgebied;
- kan bij informatie in het Frans hoofdzaken van bijzaken onderscheiden.
2. Vlotte Franse taalvaardigheid (ERK B2+) [BM2].
Indicatoren:
- kan vlot zowel een algemeen als een beroepsgericht gesprek voeren;
- kan zijn standpunt met overtuiging verdedigen;
- kan in contextueel gebonden situaties in het Frans vlot inspelen op reacties van gesprekspartners.
3. Mondelinge en schriftelijke communicatie en interactie over marketinggerelateerde onderwerpen en met de bedoeling te informeren en te overtuigen (ERK – B2+) [BM2].
Indicatoren:
- kan zowel schriftelijk als mondeling informatie doorspelen aan derden (klanten, opdrachtgevers, ….);
- kan vlot zowel een algemeen als een beroepsgericht gesprek voeren;
- kan zijn standpunt met overtuiging verdedigen;
- kan in contextueel gebonden situaties in het Frans vlot inspelen op reacties van gesprekspartners;
- kan bij informatie in het Frans hoofdzaken van bijzaken onderscheiden;
- kan doeltreffend gebruik maken van informatiebronnen zoals het Internet, Franstalige dagbladen en tijdschriften;
- kan uiteenlopende standpunten m.b.t. de gevonden informatie met elkaar vergelijken, mogelijke tekorten ontdekken en eventueel aanvullen;
- kan de gevonden informatie verwerken tot een samenhangend geheel;
- legt de nodige assertiviteit aan de dag;
- vindt de passende argumenten om zijn publiek te boeien.
Onderwijsorganisatie (omschrijving)
- Interactieve methode en leergesprekken
- Hoor- en werkcolleges
- Opzoeken van documentatie
- Zelfstudieopdrachten
- Presentaties
- Simulaties
Begeleiding
Omkadering bij de voorbereiding van mondelinge en schriftelijke oefeningen.
Facultatieve individuele begeleiding, bijkomende ondersteuning op chamilo
Evaluatie (tekst)
- Eerste examenkans:
- niet-periode gebonden evaluatie: 50% mondeling examen
- periode gebonden evaluatie: 50% schriftelijk examen
- Tweede examenkans:
- 50% schriftelijk examen, 50% mondeling examen
Andere studiematerialen
Via Chamilo: Cursus wordt via Chamilo ter beschikking gesteld; indien gewenst printen de studenten zelf de documenten: raming 5 euro
Studiekosten
Via Chamilo: Cursus wordt via Chamilo ter beschikking gesteld; indien gewenst printen de studenten zelf de documenten: raming 5 euro
Trefwoorden
Fans.
IWETO-code: H460 Franse taal- en letterkunde.