Academiejaar
2015-16
Komt voor in:
- Bachelor in de toegepaste informatica, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Bachelor in de toegepaste informatica als i¹Talent
-
Bachelor in de toegepaste informatica als i¹Talent
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Gewicht:
3,00
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2016 (Semester 2)
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Sennesael Annick
Onderwijstalen: Engels, Frans, Nederlands
Kalender: Semester 2
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Onderwijsorganisatie (omschrijving)
Afstandsonderwijs.
Er worden minimum 1, maximum 3 niet-verplichte contactmomenten voorzien na 17u tijdens de week en/of op zaterdag.
Doelstellingen
In het opleidingsonderdeel i-Talent willen we op een studentgecentreerde wijze de student
- Inzicht laten verwerven in zijn sterktes en zwaktes
- Eerder verworven competenties leren erkennen (portfolio)
- Zowel in teamverband als, individueel leren werken door interdisciplinaire opdrachten te laten uitvoeren
- Zelfstandig informatie leren opzoeken, verwerken en bestuderen
- De informatie nauwkeurig zowel schriftelijk als mondeling voor een bepaalde doelgroep leren formuleren
Inhoud
Starten met het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP)
- MBTI
- Enneagram
- Peer Assesment
- Getuigenis
- Opstellen van een CV
- Volgen van interne en externe workshops/lezingen
- Deelnemen aan interculturele activiteiten
- Opstarten van een digitaal statisch portfolio
Begincompetenties
Niveau eindtermen Secundair Onderwijs Vlaanderen
Verplicht samen op te nemen met (of historisch afgewerkt): projecten-workshops I
Eindcompetenties (leerresultaten)
Deelcompetentie 1: De student kan schriftelijk een correcte en heldere interne en externe communicatie voeren over beroepsgerichte informatie, ideeën, problemen en oplossingen in.een andere taal (Frans of Engels) (AC6)
Indicatoren :
1.1. Kan de beroepsgerichte informatie correct en helder schriftelijk communiceren in een andere taal (Frans of Engels)
Deelcompetentie 2: De student kan mondeling een correcte en heldere interne en externe communicatie voeren over beroepsgerichte informatie, ideeën, problemen en oplossingen in het Nederlands , Engels of Frans.(AC6)
Indicatoren:
2.1. Kan de beroepsgerichte informatie correct en helder mondeling communiceren in het Nederlands, Engels of Frans
Deelcompetentie 3: De student kan over zijn eigen gedrag te reflecteren en het op basis daarvan het aanpassen zodanig dat hij/zij in wisselende omstandigheden optimaal kan functioneren. (AC7)
Indicatoren:
3.1.Kan een eenvoudige persoonlijke SWOT opstellen
3.2. Kan op een constructieve omgaan met opbouwende kritiek
Begeleiding
Individuele leerproblemen kunnen altijd aan de titularis worden gemeld tijdens de contactmomenten, via het forum en/of via e-mail en worden geremedieerd.
Evaluatie
Eerste examenkans:
- Niet periode gebonden evaluatie : 100%
Tweede examenkans:
- Niet periode gebonden evaluatie : 100% met mondelinge toelichting
De student moet in de 2de examenkans alleen de taken herwerken waarvoor hij minder dan 10/20 behaalde.
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Studiematerialen: Verplicht
Het studiemateriaal wordt er beschikking gesteld via het elektronisch leerplatform.
Studiekosten
De kosten verbonden aan eventuele seminaries/gastcolleges/uitstappen.
Trefwoorden
coaching, talent, ICT, competentiepaspoort, portfolio