Een gedetailleerde lijst van doelstellingen is te vinden in de curriculumcursus van het opleidingsonderdeel op http://dokeos.hogent.be.
De studenten kunnen
- het werkterrein en de specifieke vaardigheden van de verschillende disciplines van een team bespreken
- vanuit hun eigen discipline een analyse maken van een hulpverleningssituatie
- de behoefte aan behandeling en zorgverlening bepalen
- duidelijk en efficiënt communiceren tijdens teamoverleg
- op een constructieve wijze feedback geven en onduidelijkheden bevragen
- vanuit de eigen discipline verantwoorde zorgdoelen formuleren
- de aandachtspunten, visies en modellen die door andere disciplines in het teamgesprek worden aangebracht, kaderen in de probleemanalyse en de besluitvorming
- een gemeenschappelijk interdisciplinair zorgplan samenstellen
- interdisciplinaire communicatie en besluitvorming evalueren op efficiëntie en praktische toepasbaarheid
Belangrijkste attitudes
De studenten
i.v.m. beslissingsvermogen
- nemen een eigen standpunt in en beargumenteren efficiënt en effectief en laten het handelen daardoor leiden
i.v.m. relationele gerichtheid
- verplaatsen zich in de gevoelens van een ander
- zijn zichzelf tegenover collega’s
i.v.m. kritische ingesteldheid
- reflecteren over stellingname om zich te positioneren
i.v.m. organisatievermogen
- structureren eigen taken efficiënt
- coördineren zo nodig taken en delegeren zo nodig
i.v.m. zin voor samenwerking
- werken in goede samenwerking met partners
i.v.m. creatieve ingesteldheid
- verruimen hun eigen denkkader
- werken bij de uitwerking van de opdrachten die opdrachten uit met een persoonlijke toets
Situering van het opleidingsonderdeel in het geheel van de opleiding: zie document ‘Integratie - Matrix – Opleidingsprogramma – Opleidingsonderdeel’ in de curriculumcursus van het opleidingsonderdeel op http://dokeos.hogent