"Krachtig Leren: Oriënteren op de wereld 1" geeft de studenten de tools om de doelstellingen van het domein tijd toe te passen, zoals het geven van een onthaal. Daarnaast ontwikkelen de studenten eveneens de tools om het domein levende natuur in en buiten de kleuterklas toe te passen, zoals zintuigelijk waarnemen en natuurexploratie.
- de opbouw van de leerplannen van de leergebieden "wetenschappen en techniek" en "mens en maatschappij" bespreken (OLR 07&09, W&I)
- de opbouw van de leerplannen van de leergebieden "wetenschappen en techniek" en "mens en maatschappij" gebruiken bij het ontwikkelen van activiteiten (OLR 07 & OLR 09, T)
- de basiskennis over levende natuur en tijd reproduceren (OLR 09, W&I)
- de leerplandoelstellingen van het domein natuur en tijd inzetten (OLR 07, T)
- een activiteit rond natuurexploratie vorm geven met aandacht voor actieve beleving en een explorerende houding (OLR 08, 09,W&I&T)
- een ervaringsgerichte zintuigelijke waarneming uitwerken voor kleuters, met aandacht voor actieve beleving, explorerende houding en onderzoeksgericht werken. (OLR 08, 09, T)
- Contextueel en conceptueel werken in het leergebied wetenschap en techniek bespreken en toepassen. (OLR 07, 08 W&I&T)
- de ontwikkelingsdoelen binnen het domein natuur en tijd reproduceren (OLR 07, 09, W&I)
- Een goed onthaal in de kleuterklas organiseren en hier een voorbereiding voor maken. (OLR 07, 09, W&I&T)
- Goede probleemstellende vragen stellen (OLR 07, T)
Het overzicht van de doelstellingen bevindt zich in het (digitaal) leermateriaal.
Dit opleidingsonderdeel situeert zich in de leerlijn Krachtig Leren.