Het opleidingsonderdeel is opgebouwd uit volgende onderdelen:
Cultuureducatie en diversiteit in het vak Frans aan de hand van het begrip "interculturalité" in het ERK en toepassingen binnen het moderne vreemdetalenonderwijs
Vakspecifieke methodiek en technologie (zoals bv. Task Based Learning, CALL, talenquests, flipped classroom)
Informatiekanalen m.b.t. het vak Frans, zoals grammatica's, woordenboeken, websites, blogs, recente vakdidactische artikels of werken die aansluiten bij de interesses van de studenten etc.
Internationale leermiddelen voor FLE, zoals methodes ontwikkeld door Franse uitgeverijen
Vakdidactiek:
Differentiatie: uitbreiding (o.a. ADI)
Aspecten van Frans leren leren
Authentieke contexten en documenten, projecten, simulation globale, extra muros
Creativiteit en ondernemingszin
Leerlijnen en jaarplanning
Stimulerende leeractiviteiten voor Frans ontwerpen, bv. leren via extra muros, onderzoekend leren (OVUR)
Evaluatievormen en/of assessmentvormen, o.a. examens
Types van innoverende evaluatie, o.a. portfolio, breed evalueren
Begeleid zelfstandig werken en contractwerk
Leeractiviteiten ontwerpen op basis van het leren IN diversiteit en het leren VOOR diversiteit (DIVA)
Multimediale leermiddelen