Hogeschool Gent
Geraard de Duivelstraat 5 - 9000 Gent
Tel: 09 243 33 33 - E-mail: info@hogent.be
Website: www.hogent.be
Communication Plan: implementation (Business Translator and Interpreter)34513/4293/1920/1/47
Studiegids

Communication Plan: implementation (Business Translator and Interpreter)

34513/4293/1920/1/47
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • International Curriculum, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 5 studiepunten
Gewicht: 5,00
Totale studietijd: 125,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2019 (Semester 1)

Onderwijsorganisatie (studietijd)

Onderwijs-, leer- en evaluatieactiviteiten
Begeleid zelfstandig/extern werk
Hoorcollege12,00 uren
Werkcollege36,00 uren
Zelfstudie77,00 uren
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Jacobs Gerda
Andere docenten: Mestdagh Barbara, Swinnen Jeroen
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1

Doelstellingen

Afhankelijk van de interne en externe omgeving keuzes maken naar vorm en inhoud voor de uiteindelijke realisatie van de communicatie-actie.

Afhankelijk van de vastgestelde doelgroepen keuzes maken naar vorm en inhoud voor de uiteindelijke realisatie van de communicatie-actie.

Afhankelijk van de vastgestelde doelstellingen keuzes maken naar vorm en inhoud voor de uiteindelijke realisatie van de communicatie-actie.

Afhankelijk van de vastgestelde strategie keuzes maken naar vorm en inhoud voor de uiteindelijke realisatie van de communicatie-actie.

De (al dan niet duidelijk geformuleerde) opdrachtformulering / briefing met betrekking tot het communicatieplan omzetten in concrete acties.

De uiteindelijke keuze wat betreft kanalen en instrumenten creatief realiseren.

Als een ambassadeur van een bedrijf de communicatie-actie (audio)visueel ondersteunen door middel van innovatieve programma’s.

Het communicatieplan op een correcte, creatieve en overtuigende manier omzetten in geloofwaardige content.

De effecten van de communicatie-actie meten en analyseren door middel van metrics.

Inhoud

Interne en externe omgeving

Doelgroepen: B2B, B2C

Doelstellingen

Strategie

Briefing

Communicatiekanalen en -instrumenten: paid, owned, earned

Software gebruiken ter ondersteuning van de communicatie zoals bijvoorbeeld bij een brochure, affiche, poster, flyer, website, social media, nieuwsbrieven, …
Tool: grafische software (basis is in S3 aangebracht)
in S4: gespecialiseerde software: bv. Indesign, Adobe Photoshop, Final Cut Pro, Adobe Acrobat Pro, Adobe Illustrator .... (de software ligt nog niet vast)

Informatief en creatief schrijven voor online en offline communicatie
copywriting en social writing
(Informatief en creatief schrijven ook in Nl/Fr/Eng in de communicatievakken in dit semester)

Evaluatie communicatieplan: (bijvoorbeeld SEO en SEA in Google Adwords)
Indien van toepassing: ROI
Professionele code opleiding office management HOGENT

Volgtijdelijkheid (VT)

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Eindcompetenties

Het communicatieplan van een bedrijf of organisatie op een juridisch correcte manier implementeren voor zowel interne als externe (B2B en B2C) stakeholders in een online en offline omgeving

Onderwijsvorm

  • Onderwijsleergesprek
  • Opdracht
    Extra informatie: Case

Evaluatie

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Niet-periode gebondenAndere100,00Opdracht: case
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Niet-periode gebondenAndere100,00Opdracht: case

Boeken en syllabi

1. Verplicht aan te kopen boeken
Marketing CommunicationsVerplicht
  • Auteur: Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh
  • Uitgever: Pearson Education Limited
  • Editie: 6de editie (2017)
  • ISBN-nr: 978-12-921-3576-2

Andere studiematerialen

Materiaal via Chamilo