• Adorno, Theodor, 1976. Introduction to the Sociology of Music, New York, The Seabury Press.
• Adorno, T. W. (1972) ‘Kultuurindustrie’. In: Hoefnagels H., Sociologie en maatschappijkritiek. Alphen a/d Rijn: Samson: 178-186.
• Bauman, Z. (2011) Vloeibare tijden – Leven in een eeuw van onzekerheid. Zoetermeer: Klement.
• Becker, H. S. (1982) Art Worlds. Berkeley: University of California Press.
• Bourdieu, P. (1984) Distinction, A Social Critique of the Jugdement of Taste (translated by R. Nice). Cambridge & Massachusetts: Harvard University Press.
• Bourdieu, P. (1989) Opstellen over smaak, habitus en het veldbegrip (gekozen door D. Pels). Amsterdam: Van Gennep.
• Frith, Simon, 1984. Rock! sociologie van een nieuwe muziekcultuur, Amsterdam/ Brussel, Elsevier.
• Hardt, M. & Negri, A. (2004) De Menigte – Oorlog en democratie in de nieuwe wereldorde (vertaald door G. Houtzager). Amsterdam: De Bezige Bij.
• Harvey, D. (1990) The Condition of Postmodernity. Oxford: Basil Blackwell.
• Heinich, N. (2003) Het Van Gogh-effect en andere essays over kunst en sociologie. Amsterdam: Boekmanstichting.
• Jameson, F. (1984) ‘Postmodernism: Or The Cultural Logic of Late Capitalism’. In: New Left Review, 146 (jul/aug): 53-92.
• Laermans, R. (2004) ‘De draaglijke lichtheid van het kunstenaarsbestaan – Over de onzekerheden van artistieke carrieres’. In: De Witte Raaf, 112: 14-15.
• Latour, B. (2005) Reassembling the Social: An Introduction to Actor-Network-Theory. Oxford: Clarendon.
• Negus, K. (1996) Popular Music in Theory. Cambridge: Policy Press.
• Toynbee, J. (2000) Making Popular Music – Musicians, Creativity and Institutions. Londen: Arnold.