Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
In andere opleidingen:
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Businessproject: strategische planning: Partim Competentie- en talentmanagement II
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Integraal project particulieren I: Partim Competentie- en talentmanagement II
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Internationaal paspoort en talentmanagement I: Partim Talentmanagement II
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Internationaal paspoort en talentmanagement I: Partim Talentmanagement II
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Projecten II: Partim Competentie- en talentmanagement II
Dit is een deel van het opleidingsonderdeel Projecten Accountancy.
Studieomvang:
1 studiepunt
Gewicht:
1,00
Totale studietijd: 25,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Academiejaar) of 15.03.2019 (Semester 2)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit deel van het opleidingsonderdeel 'Projecten Accountancy' wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans:
- wel mogelijk.
- indien in eerste examenkans niet geslaagd voor opleidingsonderdeel 'Projecten Accountancy', moet dit deel enkel herkanst worden indien niet geslaagd.
Titularis: Dierickx Isabelle
Andere docenten: Van Biesen Karine, Van Speybroeck Els
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2 of Academiejaar
Doelstellingen
- De student verdiept zijn inzicht in zichzelf, zijn functioneren in projecten en in teamverband.
- De student stuurt via gerichte acties zijn functioneren in project- en teamwerk bij.
- De student reflecteert over het zicht op zijn stagejob en beroepskeuze
- Hij linkt zijn zelfinzicht aan competenties vereist voor zijn stage- en beroepskeuze en reflecteert daarover
- Hij vertaalt dit inzicht in de opmaak van een CV vanuit personal branding
Inhoud
- Uitvoeren van persoonlijkheids- en beroepskeuzetesten
- Reflecteren over keuze stagejob en beroepskeuze
- Zelfinzicht linken competenties vereist bij de stage- en beroepskeuze
- CV opmaken vanuit personal branding
- Reflecteren over functioneren in projecten en in teamverband
- Ondernemen van acties om competenties bij te sturen en te verdiepen
Begincompetenties
Raadpleeg de rubriek volgtijdelijkheid
Voldoen aan de eindcompetenties van:
Basisboekhouden en documenten I en II: partim Competentie- en talentmanagement I
Eindcompetenties (tekst)
1. De student kan reflecteren over zijn competentie- en talentontwikkeling en deze sturen, en kan vertrekkend vanuit zijn zelfinzicht reflecteren over zijn keuze stageplaats en de richting die hij wil uitgaan in zijn professionele loopbaan (BM9)
Indicatoren:
- de student kan reflecteren over de ontwikkeling van zijn competenties en talenten;
- de student kan deze reflectie toetsen aan zijn functioneren in projecten en aan de wijze waarop hij door teamgenoten wordt beoordeeld;
- de student kan groei-acties formuleren en integreren in projectwerking binnen zijn opleiding;
- de student verdiept zijn inzicht over zijn sterkten, zwakten, passies en zingeving;
- de student kan vanuit dit inzicht reflecteren over zijn keuze stageplaats en de richting die hij wil uitgaan in zijn professionele loopbaan;
- de student kan een CV vanuit personal branding opmaken.
Onderwijsorganisatie (omschrijving)
Groepssessies en individuele coaching gespreid over het volledige jaar.
Evaluatie (tekst)
- Eerste examenkans:
- niet-periode gebonden evaluatie: 100% portfolio met mondelinge toelichting
- periode gebonden evaluatie: /
- Tweede examenkans:
- 100% herwerken van portfolio met mondelinge toelichting