Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 1
In andere opleidingen:
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels I
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels I
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels I
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels I
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Engels I
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als English
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
5 studiepunten
Gewicht:
5,00
Totale studietijd: 125,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Academiejaar)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Moenssens Sabine
Andere docenten: Dhondt Cem
Taalvak: Ja, Engels
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Academiejaar
Doelstellingen
Communiceert redelijk correct in vertrouwde omstandigheden: vertoont over het algemeen een goede grammaticale beheersing maar met merkbare invloed van de moedertaal. Fouten komen voor, maar het is altijd duidelijk wat hij of zij probeert uit te drukken. (Engels, ERK-B1)
Beschikt over voldoende woorden om zich, met enige omhaal van woorden, te uiten over de meeste onderwerpen die betrekking hebben op het dagelijks leven (o.a. actualiteit) en op algemeen zakelijke onderwerpen. (Engels, ERK-B1)
Kan relevante informatie vinden en begrijpen in alledaags materiaal zoals brieven en mails, brochures en korte (officiële) documenten. (Engels, ERK-B1)
Kan met voldoende begrip directe feitelijke teksten lezen over onderwerpen die betrekking hebben op algemeen zakelijk onderwerpen. (Engels, ERK-B1)
Kan direct feitelijke informatie verstaan over gewone alledaagse of algemeen zakelijke onderwerpen, en daarbij zowel algemene boodschappen als specifieke details herkennen, mits het gesproken woord helder wordt gearticuleerd in een over het algemeen vertrouwd accent. (Engels, ERK-B1+)
Kan redelijk vloeiend een heldere beschrijving volhouden van verscheidene onderwerpen binnen de algemeen zakelijke context, gepresenteerd als een lineaire reeks punten. (Engels, ERK-B1)
Kan onvoorbereid deelnemen aan een gesprek over vertrouwde zakelijke onderwerpen, uiting geven aan persoonlijke meningen en informatie uitwisselen over vertrouwde zakelijke onderwerpen. (Engels, ERK-B1)
Kan heldere samenhangende teksten schrijven over vertrouwde zakelijke onderwerpen, door een serie kortere afzonderlijke elementen lineair met elkaar te verbinden. (Engels, ERK-B1)
Kan mails en notities schrijven om eenvoudige informatie van direct belang op te vragen of te geven, en daarbij overbrengen wat hij of zij het belangrijkste punt vindt. (Engels, ERK-B1)
Kan informatie en ideeën over abstracte en concrete zakelijke onderwerpen schriftelijk overbrengen, informatie controleren en met redelijke nauwkeurigheid vragen naar problemen of deze uitleggen. (Engels, ERK-B1)
Inhoud
Module 1: basis woordenschat + basis grammatica (startblok)
Module 2: receptief: luisteren en lezen + productief: presenteren
Module 3: receptief: luisteren en lezen + productief: schrijven
Module 4: productief: interactie (telefoneren en mailen)
In modules 2 tot en met 4 worden de woordenschat en grammatica aangereikt die noodzakelijk zijn om de communicatieve opdrachten te vervullen
Volgtijdelijkheid (VT)
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Begincompetenties
Eindtermen Secundair Onderwijs (minimaal ERK A2).
Eindcompetenties (lijst)
Kan effectief communiceren in elke professionele context |
Onderwijsvorm
Onderwijsleergesprek
Oefensessie
Opdracht
Begeleiding
Taalloket (monitoraat)
Formatieve feedback:
Feedback tijdens de les
Feedback via digitale leeromgeving
Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Niet-periode gebonden | Assessment | 0,00 | Studenten moeten slagen voor dit assessment om het credit te kunnen krijgen voor dit opleidingsonderdeel. Indien de student niet slaagt voor dit assessment krijg hij/zij de quotering 0 voor dit opleidingsonderdeel. Voor dit basisassessment zijn er verschillende herkansingen mogelijk gedurende het academiejaar. |
Niet-periode gebonden | Schriftelijk examen | 25,00 | Test schriftelijke productie + voortgangstest woordenschat |
Periode gebonden | Presentatie | 10,00 | |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 10,00 | Voortgangstest woordenschat |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 5,00 | Woordenschattest |
Periode gebonden | Vaardigheidstest | 10,00 | Lees- en luistertest |
Periode gebonden | Vaardigheidstest | 40,00 | Mondelinge (telefoneren) en schriftelijke vaardigheden (mailen) |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Periode gebonden | Assessment | 0,00 | Studenten moeten slagen voor dit assessment om het credit te kunnen krijgen voor dit opleidingsonderdeel. Indien de student niet slaagt voor dit assessment krijg hij/zij de quotering 0 voor dit opleidingsonderdeel. Voor dit basisassessment zijn er verschillende herkansingen mogelijk gedurende het academiejaar. |
Periode gebonden | Mondeling examen | 30,00 | Presenteren en telefoneren |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 70,00 | Lees- en luistertest, woordenschat, schriftelijke productie, mailen |
Boeken en syllabi
1. Verplicht aan te kopen boeken
English Grammar in Use, a self-study reference and practice book for intermediate learners of EnglishVerplicht - Auteur: R. Murphy
- Uitgever: Cambridge University Press
- Editie: 4th edition, 2015
- ISBN-nr: 978-11-075-3933-4
Andere studiematerialen
Studiemateriaal op de digitale leeromgeving.