Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Gewicht:
3,00
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2019 (Semester 2)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een
- creditcontract.
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van Eynde Ruth
Andere docenten: Van Baelen Freek
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Doelstellingen
Kan het begrip (small en big) data duiden
Kan aantonen waar de uitdagingen liggen voor bedrijven m.b.t. data
Kan het begrip data-driven marketing duiden
Kan de trends en de ontwikkelingen van data-driven marketing benoemen
Kan aantonen hoe waarde kan gecreëerd worden met data analytics
Kan de geschikte data/marketingmetrics identificeren, berekenen en interpreteren
Kan het begrip Marketing Intelligence duiden
Inhoud
De rol van data analytics binnen marketing
Redenen voor het inzetten van data
Data analytics binnen strategie en organisatie
Marketing Intelligence Systemen
Marketing Metrics
Privacy
Big data
Volgtijdelijkheid (VT)
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Begincompetenties
Eindtermen Secundair Onderwijs
Eindcompetenties (lijst)
Kan een Marketing Intelligence systeem ontwikkelen om data te beheren, gericht te zoeken naar verbanden in data, data te visualiseren met als doel fundamenten voor vernieuwende Marketingbeleidsbeslissingen op te bouwen |
Onderwijsvorm
Activerend hoorcollege
Oefensessie
Begeleiding
Individuele leerproblemen op eigen initiatief melden aan de docent.
Formatieve feedback:
Feedback tijdens de les
Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 100,00 | |
Boeken en syllabi
1. Verplicht aan te kopen boeken
Basisboek digital analyticsVerplicht - Auteur: Danny Oosterveer
- Uitgever: Noordhoff Uitgevers
- Editie: eerste druk
- ISBN-nr: 978-90-018-7819-1
Andere studiematerialen
Aanvullend leermateriaal via Chamilo - indien gewenst printen de studenten zelf de documenten
Studiekosten
Handboek tegen marktprijs (ongeveer 30 euro)
Trefwoorden
Marketing intelligence
MIS
Big data
Data analytics