Hogeschool Gent
Geraard de Duivelstraat 5 - 9000 Gent
Tel: 09 243 33 33 - E-mail: info@hogent.be
Website: www.hogent.be
1MK - Strategisch Management (NL of EN)33993/4144/1819/1/54
Studiegids

1MK - Strategisch Management (NL of EN)

33993/4144/1819/1/54
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 1
    Afstudeerrichting:
    • marketing
In andere opleidingen:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement als 1AF - Strategisch Management (NL of EN) #
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement als 1FV - Strategisch management (NL of EN) #
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement als 1KM - Strategisch management (NL of EN) #
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement als 1ML - Strategisch Management (NL of EN) #
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement als 1SCM - Strategisch Management (NL of EN) #
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Gewicht: 3,00
(#) Keuzeopleidingsonderdeel (moet vervangen worden)
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Semester 1) of 15.03.2019 (Semester 2)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Engels, Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2

Doelstellingen

Kan een eenvoudige interne analyse (zelfanalyse) en externe analyse (omgevingsanalyse) uitvoeren.
Kan de verwachtingen van stakeholders in kaart brengen.
Kan de begrippen 'missie', 'visie' en 'doelstellingen' toelichten.
Kan de belangrijkste denkkaders en modellen die een onderneming kunnen helpen om een strategie (strategische koers) te vormen en te formuleren toelichten aan de hand van bedrijfscase.
Kan toelichten hoe een strategie geïmplementeerd kan worden.
Kan het belang van strategisch veranderingsmanagement (leiderschap) toelichten aan de hand van een bedrijfscase.
Kan toelichten hoe een strategie geëvalueerd kan worden (principes en technieken van managementcontrole).
Kan de basisargumenten waarom MVO (3P) een instrument is voor succesvolle bedrijfsvoering herkennen, benoemen en verklaren in bedrijfscases.

Volgtijdelijkheid (VT)

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.