Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
In andere opleidingen:
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als International Marketing (English language)
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Internationale marketing
-
Bachelor in het bedrijfsmanagement als Internationale marketing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Gewicht:
3,00
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2019 (Semester 2)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Neetens Brigitte
Andere docenten: Bruyr Karin
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Doelstellingen
Kan het belang en de mogelijkheden om op commercieel vlak internationaal actief te zijn duiden.
Kan de componenten van een internationaal productbeleid (productinnovatie, merkenbeleid, assortimentsbeleid, servicebeleid,…) uiteenzetten.
Kan de componenten van een internationaal prijsbeleid uiteenzetten.
Kan de componenten van een internationaal communicatiebeleid (communicatiedoelgroep, communicatiedoelstellingen, communicatiestrategie, boodschap, communicatiemix: instrumenten en media, budget, effectenmetingen) uiteenzetten.
Kan de componenten van een internationaal distributiebeleid uiteenzetten.
Inhoud
Belang en de mogelijkheden om op commercieel vlak internationaal actief te zijn
Componenten van een internationaal productbeleid
Productinnovatie
Merkenbeleid
Assortimentsbeleid
Servicebeleid
Componenten van een internationaal prijsbeleid
Componenten van een internationaal communicatiebeleid
Communicatiedoelgroep
Communicatiedoelstellingen
Communicatiestrategie
Boodschap
Communicatiemix: Instrumenten en media
Budget
Effectenmetingen
Componenten van een internationaal distributiebeleid
Internationaliseringsproces
Begincompetenties
In de facultaire onderwijs- en examenregeling (FOER) vind je de afspraken inzake volgtijdelijkheid die voor dit opleidingsonderdeel van toepassing zijn
Eindcompetenties (lijst)
Kan een marketingbeleid ontwikkelen, uitvoeren, opvolgen en bijsturen |
Begeleiding
Individuele leerproblemen op eigen initiatief melden aan de docent.
Formatieve feedback
Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Niet-periode gebonden | Paper | 20,00 | |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 80,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Niet-periode gebonden | Paper | 20,00 | |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 80,00 | |
Boeken en syllabi
1. Verplicht aan te kopen boeken
Internationale marketingVerplicht - Auteur: Brigitte Neetens
- Uitgever: Plantyn
- Editie: 2012
- ISBN-nr: 978-90-301-3775-7
Andere studiematerialen
Slides, hand-outs gastsprekers en eigen nota's
Studiekosten
Handboek tegen marktprijs (ongeveer 60 euro)
Bijdrage bedank gastsprekers (1 euro)