Academiejaar
2018-19
Komt voor in:
- Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
5 studiepunten
Gewicht:
5,00
Totale studietijd: 125,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 01.12.2018 (Semester 1)
Onderwijsorganisatie (studietijd)
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Men kan dit opleidingsonderdeel enkel mits aparte toelating volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Swinnen Jeroen
Andere docenten: Bruyr Karin, De Cubber Cristel, Demeulemeester Dominique, Desmet Regine, Van Wassenhove Tom
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Doelstellingen
Kan de componenten van een prijsbeleid uiteenzetten.
Kan de componenten van een prijsbeleid toepassen op een KMO-praktijkcase.
Kan de componenten van een communicatiebeleid (communicatiedoelgroep, communicatiedoelstellingen, communicatiestrategie, boodschap, communicatiemix: instrumenten en media, budget, effectenmetingen) uiteenzetten.
Kan de componenten van een communicatiebeleid (communicatiedoelgroep, communicatiedoelstellingen, communicatiestrategie, boodschap, communicatiemix: instrumenten en media, budget, effectenmetingen) toepassen op een KMO-praktijkcase.
Kan de componenten van een distributiebeleid uiteenzetten.
Kan de componenten van een distributiebeleid toepassen op een KMO-praktijkcase.
Kan de impact van personeel op commerciële activiteiten correct inschatten.
Inhoud
Componenten van een prijsbeleid
Componenten van een communicatiebeleid
Communicatiedoelgroep
Communicatiedoelstellingen
Communicatiestrategie
Boodschap
Communicatiemix: Instrumenten en media
Budget
Effectenmetingen
Componenten van een distributiebeleid
Impact van personeel op commerciële activiteiten
Volgtijdelijkheid (VT)
binnen trajectschijf 1 al minstens 40 studiepunten afgewerkt hebben.
Begincompetenties
In de facultaire onderwijs- en examenregeling (FOER) vind je de afspraken inzake volgtijdelijkheid die voor dit opleidingsonderdeel van toepassing zijn
Eindcompetenties (lijst)
Kan een marketingbeleid ontwikkelen, uitvoeren, opvolgen en bijsturen |
Begeleiding
Individuele leerproblemen op eigen initiatief melden aan de docent.
De docent staat ter beschikking voor vragen voor en na de lesactiviteiten.
Formatieve feedback:
Feedback tijdens de les.
Mondelinge feedback van docent
Evaluatie (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Periode gebonden | Paper | 30,00 | |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 70,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Periode gebonden | Schriftelijk examen | 100,00 | |
Boeken en syllabi
1. Verplicht aan te kopen boeken
Marketing. De nieuwe principes.Verplicht - Auteur: Steven Van Belleghem
- Uitgever: Lannoo
- Editie: laatste druk
- ISBN-nr: 978-90-820-3372-4
Andere studiematerialen
Cursusmateriaal wordt via Chamilo ter beschikking gesteld.